تفاوت BIOS و CMOSچیست؟
نوشته شده توسط : reza

تفاوت BIOS و CMOSچیست؟

computer1 تفاوت BIOS و CMOSچیست؟


تفاوت BIOS و CMOSچیست؟

افراد زیادی که با کامپیوتر سر وکار دارند دو اصطلاح BIOS که مخفف basic input/output system است و  CMOS که مخفف complementary metal oxide semiconductor است را با هم اشتباه می گیرند و به یک معنا به کار می برند. البته این دو به هم مرتبطند ولی دو جزء مشخص و مجزا از هم هستند که وجودشان برای کامپیوتر ضروری است.

BIOS برنامه ای است که یک کامپیوتر را استارت می کند، در حالیکه  CMOS جایی است که برنامه BIOS  اطلاعات و جزئیات مورد نیازش از قبیل تاریخ ، زمان و تنظیمات سیستم را ذخیره می کند.

BIOS یک برنامه کوچک است که کنترل سیستم را از زمانیکه کامپیوتر روشن می شود تا زمانیکه سیستم عامل کنترل را بدست می گیرد در اختیار دارد.

CMOS یک نوع تکنولوژی از حافظه است که می تواند تنظیمات مورد نیازش را برای راه اندازی کامپیوتر در خود ذخیره کند. و در صورت نیاز کاربر می تواند اطلاعات یا تنظیماتی را اصلاح کند. BIOS کامپیوتر قطعاتی مانند فلاپی دیسک درایو و هارد دیسک و سرعت کلاک سخت افزاری را کنترل و راه اندازی می کند. ، اما پارامترهای خاصی برای راه اندازی کامپیوتر مورد نیاز است که باید در جایی ذخیره و نگهداری شود. اینجا همان حافظه CMOS  است و برنامه   BIOS  هر بار برای انجام وظایف خود از این اطلاعات استفاده می کند. بنابراین مشاهده می کنید که این دو به هم مرتبطند ولی دو واحد جداگانه هستند.



داغ کن - کلوب دات کام کسب درآمد با جستجو در گوگل
کسب درآمد با جستجو در گوگل کسب و کار سالم و اصولی در اینترنت

:: موضوعات مرتبط: قطعات کامپیوتر , ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: